Wednesday, March 23, 2011

dup dap dup dap

Assalamualaikum. Well hello world !!! *try style IniAnwarHadi :) hehee.

Yeah tadi, beberapa jam lepas, result SPM dah keluar. Aku dari pagi muka tak tenteram. Gila cuak >.< macam-macam duk main dalam kotak fikiran aku. So, pagi-pagi aku terus on9 untuk mencari kekuatan. Hahaa. Then insan-insan yang concern wish "Good Luck" dan tidak kurang juga semua itu menambahkan tahap ketakutan aku :)

Aku datang awal, mai jaaa usha padang dulu. heee. Yelaa sumber inspirasi ada kat sana :P Aku amik result bersama CN ngan Ziad. Yang lain tak datang lagi. So, the first thing sebelum aku dapatkan slip result SPM, aku pegi tengok senarai nama straight A's. Dannn, nama aku takda pun! HAHAHA. So, secara automatik, aku tak dapat straight A's :P Dari jauh aku dah nampak muka-muka yang mengalirkan air mata. Aku pun bertambah nervous. Apa pulak nasib aku? Aku dah standby tisu kot-kot tak dapat kawal perasaan. Adik-adik junior dah mula tanya result aku. Aih, sabaqqq, tak amik lagi nih :P

Seriously, time nak amik result kat Mr. Shasha rasanya semua perasaan takut aku tu hilang. Dia terus kasi slip aku tapi dia tutup! Aku pun dengan rakusnya tengok keputusan aku. *senyap seketika. Aku cari huruf 'C' dulu. Fuhhh lega takda!!! dan teruskan teliti result aku.

  • Bahasa Melayu : aku confident A+ [TICK]
  • Bahasa Inggeris : aku aim A+ tapi A saja dapat :) [CROSS]
  • Pendidikan Islam : alhamdulillah :) [TICK]
  • Sejarah : aku tak percaya aku dapat A+. ntah sejarah apa aku merapu. paling teruk pun aku ingat boleh pi takat B ja. [TICK]
  • Mathematics : aku confident A+ [TICK]
  • Additional mathtematics : agak mengecewakan =( tiap-tiap hari aku stay pi kelas tambahan. trial papers pun aku excited buat. Tapiii =( [CROSS]
  • Physics : no comment. [CROSS]
  • Chemistry : no comment. sorry sir. I did my best. [CROSS]
  • Biology : heee =) dengan ilmu biology aku yang tak berapa ramai. Okay lah. [TICK]
  • English for Science and Technology : no comment =) [TICK]

Alhamdulillah :) I got what I deserved. huuu~ apa boleh buat kan, ni lah usaha aku selama dua tahun. Agak berpuas hati coz TICK lebih daripada CROSS lepas buat analisis. sedih tuu ada jugak lah kan. Result trial aku pun lebih kurang macam ni jugak. Yalar, aku tak pandai macam kawan-kawan yang lain. hmm.. Tapi seriously aku agak jelous bila kawan-kawan aku yang biasa pun boleh excellent. Usaha korang kan :)

Bunch of Love and Thanks too adik-adik junior yang wish congrats walaupun result senior korang ni tak outstanding pun. HAHA u'ols do better than me okay? muahh.. muahh..! also thanks to all my Ex-classmates, Torox, Shah Iskandar, Mfaiz, Niqmat, A'an, Ikhmal, and tudiaaa ramai lagi nih kalau nak list semua andd buuusam :P

ni lah contoh perempuan melayu terakhir (=
with Kishen. My awesome senior =)

Anyway, congrats for those passed with flying colours :) For those yang tak berjaya tuu sokay. kita amik contoh Bill Gates nahh :P

  " I FAILED in some subjects in exam,
but my friend PASSED in all.
Now he is an engineer in Microsoft,
and I am the owner of Microsoft "

Conclusion : Aku dapat 6A 4B ja. FULLSTOP.

On the same day, I showed my result to busam. He counted how many A's I got. heee~ had a short chit-chat and it was niceee~

3 comments:

cahayanur said...

syiookkkklaa hmpa tulihh.. cn sukaa.. <3

uMi_atiQaH said...

ok 2 6a..mseh bley usaha lg kt u nnt..insyaallah...(^^,)

Anonymous said...

alhamdulillah, dah usaha.
lps ni nk further study kat mana?