Thursday, December 30, 2010

Oh no !

Salam 1 Malaysia semua :D hee. Title post xde kena mengena pun >.< Lama tak update. Internet rosak tau dak! tapi kewarasan masih boleh dikawal. Emm sepanjang internet rosak, aku pi Langkawi. Yehaa. 3 hari 2 malam.  Okay lah. Not bad. Tapi kalu dengan family lagi seronok kan ? Adik aku stress la kat rumah sbb tak tau nak buat apa, nak online pun tak boleh :) aku pegi ngan mama and kawan2 dia. Aku jadi pemandu pelancong dan juru bahasa tak berbayar. Hahaa. Hafyz suruh sesatkn diorang (evil laugh) ^-^ Tak pegi tempat2 menarik pon. Pegi tempat gamat, kain batik, pinggan mangkuk and so on. Erghh tak minat! Oh ya. penjaga kanak2 pun aku. Sepanjang diorang shopping aku la pegang tangan sorang kanak2 supaya tak hilang. Ha, kan  3 hari kat sana, 3 hari jugak singgah kat kedai mangkuk yang sama! Tak puas kot. Balik tak muat kereta. Wahahaa. berhimpit-himpit. Apa2 pun aku beli banyak ceklat. Nak? Mai amik kat rumah aku ye :)

Malam tu, Daniel call (kawan adik) dia tanya, aku nak kerja ke? family dia buat business restoran makanan western. Aku pun kata oke je. Actually aku tak expect pon. Esok dia suruh datang interview ngan kakak dia. Sembang2 terus aku diterima. Aku pun pelik jugak. senang je? Speechless*

Frankly speaking, aku happy keja kat sana. macam2 customer ada. Ada customer yg banyak songeh. Ada yang funny. Macam2 lah ragam manusia. Ada yang kata aku comel (ewahh.. perasan >.<) Ada yang mintak Facebook? Err..?

Family Daniel memang friendy. Buat jokes pon hentam sajaaa. Dengan uncle aku xbiasa lagi. Entah kenapa. But, auntie, Daniel, sis Tikah, sis Fana and Johan aku bleh ngam. Sporting habis. As a new worker, Daniel banyak tolong aku. Kena tegur tu biasa lah kan? Aku tak kisah pun. stakat nie tak la kna marah lagi. Harap2 tak kena lah. wuuu :)

Sekarang aku nak kenalkan rakan sekerja aku. Cewahh. Nama dia Iwan (batender) Aku jarang la sembang ngan mamat nie. Senyum2 ada lah. Lagi sorang Fuad! (dish washer) Dia ni sama skolah ngan aku. Form3.Terkejut jugak la. Selama ni tak pernah tegur or tau nama dia pun. hihi. kitorang suma panggil dia Muthu. Nepal mari. Kesian dia asik kena kacau je. Ha, kat sini ada macam2 nickname. Shanti ada. Letchumy ada. Layan je. Yang sedih, Fuad last day keja semalam. muka muram je. Aku sempat keja and mlawak ngan dia 3 hari je. Yelah, dia still student sekolah. Hmm. Daniel pun nak Spm taun depan (esok) tak best laaa! Lepas ni sunyi lah, xda Daniel ngan Fuad! bila manpower takde, habis lah aku ngan Iwan lepas ni. adoiii~



Okay. gtg~ aku nak pi keja nih. kik kik kik. Anyone yang stay kat Kulim, mai la singgah AK ONE !!! sebelah Oldtown je. Ada beef steak, chicken chop, lamb chop, fish and chip, spegetti, emm dll. promote habis :) Jom kasi try sekali. sabtu tutup ye. Ahad ikut mood. Weekdays 12.00-03.00 ptg. Then 05.30-10.00 mlm. Byeee~

P/s : uncle kata 'kita kerja kena ikhlas' Baik !!! :D

2 comments:

uMi_atiQaH said...

huhu...ang dh keja upenya...
bgos2..nnt aq singgah k..
nice story...

ak-one said...

indeed, we have to work sincerely
if not how are we going to fund the clean?